onsdag den 15. august 2012

Overspringshandlinger.

Puuuuha :) Sidder midt i en omgang fagdidaktisk matematik som skal forberede mig til min skriftlige matematikeksamen på fredag... Og ærlig talt så hænger det mig ud af halsen lige nu... Så bloggen bliver lige afløb for en lille overspringshandling...

Først vil jeg gerne præsentere en bog som jeg er gået i gang med for et par uger siden :) Det er hårdt læsestof, men spændende! Og det har helt sikkert givet mig et nyt syn på krigen i Afghanistan...
Bogen hedder "De faldne" og handler om de soldater som er faldet i krigen i Afghanistan... Den er udgivet i 2010 af Berlinske Tidnes forlag, og skrevet af Jesper Dahl Caruso, Mads Nissen, Line Holm Nielsen og Karl Erik Stougaard.
Den skildre historien bag de soldater, der har mistet livet i krigen. Den er ikke politisk, og forsøger ikke at trække et bestem billede af krigen ned over hovedet på læseren. Den sætter ansigter på de mennesker der kæmper for Danmark, meningsløs krig eller ej. Den skildre historien bag de helte der kæmper så lang fra hjemlige himmelstrøg, så vi netop ikke behøver at udkæmpe krigen her.
Jeg synes det er en smuk tanke, og bogen har flere gange givet mig både tårer i øjnene(og på kinderne), klump i halsen og gåsehud over hele kroppen. Nogle af dødsfaldne her i bogen, er totalt meningsløse uheld, mens andre er sket i regulære kampe. Men det ene rører mig ikke mindre end det andet....
Hvis man har lyst til at sætte ansigt og historier på de helte, der er faldet for Danmark i krigen, så er dette det helt rigtige sted at starte...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar